tisdag 20 mars 2012

Det är dags....

... För mig at uppdatera bloggen lite ;P

Jag har varit grymt upptagen. Jobbat idiot och grejjat med lägenheten (more on that later) ;P
Ska försöka få mig själv att blogga lite mer nu då jag är ledig ett tag. MINISEMESTER FTW!!!


En annan sak som hållt mig lite "upptagen" är en bok.'The hunger games' eller som den heter på Svenska  'Hugnerspelen'. En trilogi igentligen skriven av Suzanne Collins.
Jag fick först veta om dessa böcker av en av vloggarna jag berättade om i tidigare inlägg. Hon har pratat om 'the hunger games' och hur mycket hon tycker om den.  Dessutom kommer ju filmen ut i veckan, det har gjort att jag köpte boken och började läsa.
JISSES vilka bra böcker det är! Kunde knappt lägga ned boken. IOFS liiiite seg i början men när man kommit ca 25 sidor så är man fast.
Så gillar ni att läsa och vill ha något nytt att läsa så läs de här böckerna av Collins. De är helt fantastiska.

Här är länk till trailern till filmen så ni får lite kännsla av vad det handlar om ^^
THE HUNGER GAMES TRAILER

Jag längtar till att få se filmen!!!!

Eller ni kanske redan läst hungerspelen? I så fall., vad tyckte ni? Let me know!!!

1 kommentar:

Farilja sa...

tjenna... böckerna är lätta att fastna i. Lite mindre överdriven och bättre skrivna än twilight serien, men jag kunde inte sluta dra paraleller.
Jag hoppas inte att filmen kommer vara lika fjollig som twilight. Så därför har jag inga större förväntningar på filmen.