torsdag 10 april 2014

Förändring!

Var på stan med en kompis idag. Hon var ute efter ett par skor så jag hängde med på skoaffären. Kikade på alla fina ballerinaskor och sandaler/sandaletter. Kom att tänka på att jag inte haft sandaler eller sandaletter på ca 15 år kanske. Förutom på jobbet med ett par strumpor under. 
Varför?
Jo för att jag inte gillar att visa mina fötter. Eller rättare sagt min FOT. Jag har ju lymfödem i min ena fot som gör att den alltid är väldigt svullen och stor. Det gör inte ont alls, ser bara hemskt ut (tycker jag).

Fick mig en liten tankeställare där när jag tittade på sandalerna. Hur har detta påverkat mig rent konkret? 
Från det att jag var kanske 13 år, så gjorde det att jag inte var med på badet på skolan. Ville inte gå barfota för att jag var "rädd" att visa min fot.

Jag går aldrig i kjol eller shorts om jag inte hade ett par högre converse som täckte fötterna och anklarna. 
I sommras när vi var i Paris så gick jag runt i långa, rätt tjocka leggins och ett linne och ett par converseskor i över 40 graders värme. JA det var fruktansvärt varmt! Allt detta för att jag inte vill visa mina fötter och anklar.
Det är dessutom bara 2-3 år sedan jag blivit mer bekväm i shorts och kjol. Det är ett ganska stort steg för mig. 

När jag gick där i skobutiken idag och tittade på alla fina sandaletter så bestämde jag mig för en sak. I år ska jag banne mig inte gå runt i mina converseskor hela sommaren. Jag ska inte låta den snedvridna synen på vad som är vackert/inte vackert styra mig. Ska inte låta min rädsla tvinga mig att dricka enorma mängder vatten för att inte överhettas i sommar. 
Jag ska skaffa ett par sandaler som jag känner mig bekväm i och rocka dem hela sommaren!!!!
För ärligt talat. Varför ska jag bry mig om vad folk tycker när de ser min fot? Hur många kommer igentligen ens märka det?!

Nä i sommar ska jag måla mina tånaglar och få solbrända ränder på fötterna. Jag ska inte svettas om fötterna och behöva oroa mig för hur mycket mina skor luktar.



Varför inte något sådant här?!!?!? Så sjukt snygga!!!!

Inga kommentarer: