måndag 3 januari 2011

Vecka uppe i norr

Ja jag och Alex är hemma efter en vecka uppe i Norrland.
På Måndagen hälsade jag på mamma på kontoret. På kvällen åkte vi till Alex farfar och åt middag där. Sen spelade vi lite kort och hade trevligt.
På Tisdagen klev vi upp rätt tidigt, åkte till Kramfors och hälsade på Fritte Cicci och Lilly. Oj så mysigt vi hade. Myste massor med Lilly, fikade och hade trevligt. På kvällen så var vi på bio med Pontus, Tezzi och Simon. Vi såg Tron legacy på 3D. Det var första gången jag såg 3D-bio och det var riktigt kul. Filmen blev bra endast pga av att det var 3D ;P
PÅ onsdagen drog Jag, Alex, Lasse, Ewa och hunden Vera till Östersund och Alex familjs stuga där. Åt sjukt god mat och spelade poker och mös.
Torsdagen tog vi skotrarna upp till svartsjöarna och till ett vindskydd för att grilla lite. på kvällen så spelade vi Mahjong och lite kort.




På fredagen åkte jag och Alex till mamma för att fira nyår där. Vi fick äta Tjälknöl på älg. Potatisgratäng och en god sallad till. Helt underbart gott. Sen spelade vi en massa poker. Tolvslaget skålades med lite champagne. Vi körde iväg wishlanterns (små luftballonger). Sen blev det ostbricka för att sedan gå och lägga oss.


Lördagen spenderades i trötthetens tecken ;P Vi tog det lugnt, spelade lite mer poker, åt älgfärsbiffar med kantarellsås och stekt lök. NOMNOMNOM!!! Gick och la oss rätt tidigt då vi skulle upp och åka tåg dagen efter.
Söndagen satt vi på tåg mest hela dagen.

Inga kommentarer: