fredag 2 november 2012

Förra helgen

Har inte uppdaterat bloggen för jag har haft fullt upp. Sorry ;P

Hur som förra veckan var jag uppe i Norrland. Såhär var chemat tänkt att bli

Ons: Åka upp till Kramfors och hälsa på Tezz och umgås.
Tors: Fortfarande bo hos Tezz men även umgås med fam Öhman/Claesson.
Fre: Åka vidare till Sundsvall äta lunch och spendera dagen på stan med mammi.
       Alex kommer även han upp till Sundsvall på kvällen. Vi sover över hos hans pappa.
Lör: Fira Alex kusiner som fyller år, för att sedan åka till Kramfors och fira halloween med
       alla goingar hos Öhman/Claessons.
Sön: Åka hem igen.


MEN som alltid när det gäller mig så sker inte allt alls enligt plan. XD

För det första som händer när jag ska åka är att när jag ska köpa reseproviant och frukost i Hallsberg så upptäcker jag att mitt mstercard ej fungerar. Var nära att gråta där ett tag. Jag hade inte ätit något på morgonen. och skulle inte vara framme förän vid åtta på kvällen. Inte roligt alls.
MEN eftersom jag hade lite tid på mig i stockholm så gick jag till pressbyrån för att se om de kunde hjälpa mig. Vilket de kunde. För det var tydligen chippet och inte remsan på kortet som inte fungerade. Så jag tog ut pengar. Sprang till Burger King och fick i mig mat. Så blev jag människa igen haha.

Sent på Torsdagen så berättar Alex att ett av våra Marsvin har jobbigt med ena ögat. Så det första han gör på Fredagen är att åka till vetrinären med henne. Det visade sig att hon hade en liten repa på hornhinnan på ögat. Vilket betydde att Alex var tvungen att stanna hemma för att ge henne medicin. (Nu mår hon mycket bättre ^^). Mycket tråkigt förstås. Då vi båda hade sett fram emot att kalasa med hans kusiner och festa med våra kompisar på Lördagen. =(

Det slutar iaf med att jag åker till Sundsvall och umgås med Maami på dagen. Vi hade supermysigt. Hälsade på gravarna där min morfar och mormor ligger. Sedan gick vi på stan och shoppade lite.
Sen stack jag redan på kvällen till Alex faster hennes man och barn och säger grattis till dem och umgås lite.
Sen åkte jag tillbaka till kramfors och Tezz redan senare på Fredagskvällen.

I övrigt gick allt som planerat haha!!

Dessa skor köpte jag när jag och mamma shoppade lite i Sundsvall.
Mamma fick nästan hjärtsnörpen när jag köpte dem haha!!!
Läckra va?!

Inga kommentarer: