lördag 22 juni 2013

appar till hjälp...

Jag har alltid varit en person som pendlat otroligt mycket i vikt. Jag har, i vuxen ålder, vägt allt mellan 58-80 kilo. Och detta är inte hälsosamt såklart. Men under de senaste 2 åren har jag faktiskt stått still i vikt, vilket jag är sjukt nöjd med. Men nu känner jag mig redo att gå ned några kilo. Men på ett okomplicerat sätt. Bara göra bättre matval, äta regelbundet och äta oftare.
För jag har ätit två större mål om dagen, ofta småätit på kvällen och druckit för mycket läsk. Säger ju sig självt att det inte håller i längden...

Men nu har jag skaffat en app till min telefon som heter Shapeupclub. Den hjälper mig att räkna ut kalorierna jag äter, hur mycket protein och fett jag får i mig.
Nu har jag koll på att jag får i mig det jag ska, inte för lite eller för mycket, så jag får i mig en balanserad kost. Passar mig jättebra!!!

Jag har inte på något sätt tagit bort det jag tycker om. Men jag äter och dricker mycket mindre av det.
Jag tror varken på att helt ta bort det man gillar. Inte heller tror jag på mirakeldieter och sånt.
Nej jag tror på tallriksmodellen och att äta "lagomt" av det man gillar. Vardagsmotion och hitta någon aktivitet man tycker är rolig.

Jag har använt denna app i snart två veckor och märker redan resultat... wiiiie!

Inga kommentarer: