fredag 14 juni 2013

Ringar

Vi kikade lite på prinsessbröllopet och började diskutera förlovnings/vigselringar, Sverige vs USA/UK.
Jag har fått uppfattningen om att det var så mycket vanligare med en diamantring i USA/UK än här i Sverige. Här väljer vi gärna en guldring eller silverring eller en blandning av dem. Kanske har man någon liten sten i guldet. Det blev lite tydligt då jag googlade förlovningsringar samt Engagementrings.
Tror ni att det är så att vi i Sverige inte vill vara så "flashiga" och inte vill sticka ut som det är så?! Beror det på tradition!?
Jag gissar på båda ;P

Amerikanskt?!

Svenskt?



Jag började fudnera på vad jag skulle vilja ha den dagen jag förlovar mig/gifter mig.
Har kommit fram till att jag nog vill vara väldigt svensk på förlovningsringen och kör en fusion mellan amerikanskt och svenskt när det gäller vigselringen ;P
Framtida Förlovningsring?
Framtida Vigselring?


Men förlovningsringen överlåter jag till Alex att välja den dagen han vill förlova sig. Vigselringen kommer jag vilja ha lite mer att säga till om #Agirlcandream ;P

Vad föredrar ni? "svenskt" eller "Amerikanskt"?!

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Jag är ju en rätt enkel tjej så jag föredrar nog det lite svenska. Gärna med en mindre sten i typ Opal eller svart korall. ^^ För både vigsel och förlovning tror jag. Återstår att se när den dagen kommer ^^
Jag gillar ringarna du valt ut, men föredrar själv silver eller vitt guld =)

Kramis!