torsdag 21 maj 2009

AJ!!!!!!!


Jag har ont och jag fattar inte riktigt varför. Ont i munnen för att vara mer exakt. rätt långt bak, nere på vänster sida. Är dessutom osäker på vad det är i munnen som gör ont. Tror inte att det är någon tand som spökar. Då borde det ju göra ont när jag biter ihop.Dock gör det ont på tandköttet och ner mot käken typ. roten på någon tand??? HJÄLP??!!!! Fast då borde ju det ju göra ont även det när jag biter ihop. Ont gör det och lite svullen är jag där också. FÅr hoppas att det går över av sig självt. Annars måste jag till doktor käftis, som ALRDIG är särskilt snäll mot mig.


För att tala om annat...

Jag ska ju bo hos min far några veckor i sommar. Funderar på om ajg ska ta dit Karla så hon får vara där HELA sommaren. Tänkte ge Johan (lillebror, 9 år) ansvar för henne då jag inte är där. Men då vill jag att hon ska ha en utomhusbur så de slipper ha henne inne och Karla slipper vara inne. Kanske att man har en mindre bur i källaren då det är riktigt kallt eller regnar riktigt hårt osv. Men då måste jag ju köpa eller bygga en sådan... utomhusbur dvs. De är verkligen skitdyra!

Då marsvin är något känsliga för just drag, kyla osv så vill jag ha något ordentligt åt henne såklart. Plus en aktivitetshage. Så då det är bra väder, får hon vara ute i gräset och mysa. Det lutar åt att jag kommer ta Johan till hjälp att bygga en ordentlig bur som jag vill ha. Något som denna.........




Denna utebur är ibland de enklare modellerna och den kostar 2.090 kr. Iof är den i två våningar. Men vill att Karla ska kunna gå ut på gräset även om hon inte är ute ur buren liksom. Då är detta ett väldigt bra allternativ. Oh well... får ta och se vad lillebror och resten av familjen säger om saken.

På tal om annat igen....

har sovit konstigt i flera nätter nu. sovit dåligt, drömt mycket. Men ändå varit väldigt pigg på dagarna. typ somnat vid fem sex på morgonen, men ändå klivit upp vid tio och varit hur pigg som hellst. Börjar känna av att jag inte sovit bra först nu. Så jag hoppas verkligen jag får sova ordentligt inatt nu. För nu ska jag i säng, sussa, nanna, snusa kudde, slagga... ja använd vilket uttryck ni vill ;P

1 kommentar:

Markko sa...

Här har du mig, Markko den ostämda bofinken. Hoppas ditt Marsvin har det bra och att hon inte lierar sig med Sven-Örjan och hans bunt.