onsdag 15 september 2010

RÖSTA!!!!!!

Jag har redan röstat i årets riksdagsval. Ingen hemlighet att jag röstade till de röd/grönas fördel. Jag tror att de röd/gröna har lärt sig en del och tänkt till lite nu under de här fyra åren Reinfelt har suttit som stadsminister.Så nu tror jag att de kan lösa problem på ett bättre sätt än tidigare. Tror att de kan komma med positiva förändringar helt enkelt.
Mina hjärtefrågor är vården, skolan, jämstäldhet samt internationell och global solidaritet. Och de tre frågorna tycker jag att vänsterblocket hanterar på ett bra sätt. Därför röstar jag på dem.
Jag hoppas ni läsare har eller kommer rösta. Det är ett privilegium att ha möjligheten att rösta. Och då tycker jag att man ska utnyttja den möjligheten ja tom den rättigheten att kunna förändra.

Inga kommentarer: