onsdag 29 september 2010

Höst


Nu är hösten här, och det med besked. Hösten är den bästa årstiden enligt mig. Har så alltid varit. Kommer nog alltid vara. Alla vackra höstfärger. Alla häftiga åskoväder. Att få ta fram den stora mjuka härliga halsduken. Den svala friska luften. Ja ALLT gillar jag med hösten ^^



Nu gulnar björken

Krassen slokar
och alla klagar på regn som tokar

Hösten är här hör man beständigt.
Snart är det mörkt och allt är eländigt.

Då slår jag faktiskt dövörat till och säger

>Hösten den hör mig till, med friska vindar
och björnbärssnår och svamp i markerna var jag än går.

Och vilka färger vilken prakt.

Välkommen hösten! Nu är det sagt.

//Brita af Geijerstam.


Jag kan inte mer än att hålla med författarinnan som skrivit denna dikt.

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Ja du gumman, jag gillar också hösten, men den har en STOR nackdel också.. alla spindlar överallt som letar sig in och andra äckliga otyg! Nej usch för dem, annars gillar jag också allt med hösten :)
Vilken grym bild förresten! Ashärlig! ^^ Puss puss!