måndag 16 juli 2012

Kolmården...

Jag trodde jag hade varit på Kolmården tidigare men igår (Söndag 15/7) var min första gång där.
Då både jag och darling har semester bestämde vi oss för att dra dit. De har ju gjort om djurparken, så numera går man igenom hela området och för att se lejon, björn och lite andra djur så åker man safari, man sitter i en vagn på en linbana vilket tar ca 25 minuter. Jättemysigt!!!
Det enda som var jobbigt var vägen tillbaka då bussen var 15 minuter sen så vi missade tåget i Norrköping. Men det gick ett nytt tåg en timma senare så det var ju inte så farligt som tur var.
VI tog ju såklart en del bilder så här kommer några väl valda ;P

Vi satt i dessa under safarituren. Mysigt men lite läskigt.

MInns inte riktigt vad dessa hette men de var hundbjörnar.
De var både min och Alex favoriter under dagen ^^


Björnarna var otroligt vackra. Vi kunde höra hur den drack då vi
åkte tyst ovanför honom. 

TIIIIGER!!!

Världens sötaste Surikat ;P

Inga kommentarer: