söndag 5 augusti 2012

Typiskt!!!!!

Jag har köpt lite nytt smink som jag tyckte fungerade sjukt bra från Clinique (vilket inte är det billigaste märket heller), Igår så använde jag det på riktigt för första gången, Och då såg jag ut såhär...

Foundation, Concealer, setting powder, mascara, och eyeliner från Clinique
Ögonslugga och ögonbrynspenna från Isa dora (använt i evigheter)




Var sjukt nöjd med sminket och tyckte det satt under hela kvällen då vi var på Hardcore festival, allt smink satt kvar när jag kom hem på kvällen. Färgade även ögonbrynen med denna färg...



Valde nog för ljus färg för visst blev det lite skillnad men det blev inte så mörkt som jag tänkte. Har ju så glesa ögonbryn att jag behöver färga dem eller använda ögonbrynspenna. Aja... hur som hellst så tvättade jag av mig allt smink med ett rengöringscreme och ansiktstvätt.
I morse vaknade jag med ett ansikte som var rött och sved och kändes som jag hade blivit bränd av solen. Vilket inte kan ha hänt då jag inte var ute särskilt mycket och jag använder SPF.
Såhär såg jag ut nu på kvällen... vet inte om det syns så väl men är hur som hellst röd.


Vad som nu är frågan är vad det beror på... Ögonbrynsfärgen, smiket eller avsminkningen/rengöringen på kvällen?!?! Jag kände ju ingenting förän nu på morgonen och värst är det på kinderna och högre upp på pannan.

Om det är sminket blir jag riktigt upprörd och ledsen då jag spenderade mycket pengar på det. Trodde det skulle fungera då Clinique är ett bra märke för den med känslig hy. Det är ju allergitestat och oparfymerat osv. Jag hoppas även att jag kan reklamera det och få pengar tillbaka... Osäkert då det står på kvittot att oplomberade förpackningar inte har köp eller bytesrätt =/

Har ni varit med om något liknande? Vad gjorde ni då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sol?
Allergi?
Om det fortsätter finns det billiga, receptfria, antihistamintabletter, på Apoteket.
Testa att ta en. Blir det bättre är det troligen allergi, om inte, kolla med läkare (dyrare).

Tezzi sa...

Jag tycker om det var din foundation du reagerat på så borde juh hela ansiktet ha svidit..?
Verkar konstigt om du fått en allergisk reaktion av clinique producter..