tisdag 7 augusti 2012

Min första semester...

Idag känns ansiktet som det ska igen... Har lagt på mitt smink så i morgon får vi se hur det känns. Hoppas verkligen inte att jag behöver bråka med Clinique om det nu är deras smink ansiktsbrännan berodde på. =/

Tänkte berätta lite om min första semester och det gör jag nog bäst genom bilder ^^ Jag filmade inte så mycket denna gången så jag kunde göra en video, får bli nästa gång XD
Vi hade iaf semester v. 29-31. Tre veckor med bara massa trevligt. Kolmården har jag ju redan skrivit ett inlägg om. Det var det första vi gjorde. Se 2 inlägg bak om ni missat det ;P
Vad hände sen då?!?! Se bildspelet nedan....


Först fick vi lite finbesök

   
Vi fick besök av dessa två herrar... Alex pappa Lasse och farfar Iwan. Vi spelade spel.....
....Minigolf blev det också trots det lite tråkiga vädret vi hade.
Vi hade väldigt trevligt iaf ^^



Efter detta golfäventyr så tog vi en tur på Göra kanal...

Här nedan är en video på när vi åkte på kanalen och åkte igenom en av trappslussarna.
Jag berättar lite om det i videon... Är ni nyfikna så titta gärna ^^



Jodå... Kanalen är vacker här =D
Alex är lite extra söt på båten XD
Gubbarna på båten ;P
Vacker utsikt ut mot trappslussarna ut på Sjön Boren.
Jag och Darling på båten ^^



Sen åkte jag och Alex med Iwan och Lasse upp till norrland och sen till stugan i Jämtland. MYS!



Jag körde ungefär halva vägen upp ca 28 mil... Vilket jag behövde då jag knappt kört någon motorväg eller långkörning sedan jag tog körkortet i November.

Jag, Iwan och Alex kusiner Wilgot och Louise tar en tur på Storsjön, tyvärr såg vi inget stosjöodjur ;P


 Badade badtunna

Snekeppsarna Åström XD
Det är ju helt omöjligt att tro att de är släkt inte sant!??!

Busungar som inte vill sova utan hellre spela kort med oss ;P

Blev förkyld men åkte ändå in till Östersund och kikade lite på Yran hehe



Sen åkte vi till Mamma och Lisa i Långskog och myste på... 



Det fanns massor av blåbär i skogen... jag ångrar att jag inte gjorde som jag tänkte.
Plocka någon liter och göra en blåbärspaj

Vädret var iaf helt underbart ^^

HAHA... Gunnsnar spelar kort XD


Sen åkte Alex hem ='(
Men jag stannade några dagar till och hälsade på Maria och sen min bror och hans familj. Dessa är de enda korten jag har från det



Snygg storebror man har va?!?!? HAHAHA ;P

Familjen Sjölund/Borg på skogsutflykt ;P


Sen åkte även jag hem och då väntade en helg med Thobbe och en Lördag på Motala Harcore festival...






Sen var min semester slut ;P
Tack alla som gjorde våran semester så mysig! 

Inga kommentarer: