torsdag 16 augusti 2012

Nationella GeFånigaKomplimangerTillMaria-Dagen

Under de två timmarna, jag var i stan för att göra lite ärenden, så fick jag två "lustiga komplimanger".
Första var när jag satt och åt lite lunch och njöt av vädret.
När jag satt där så kom en geting och surrade runt mig och hade bestämt sig för att ha min cola. Det gick inte jag med på så ställde mig upp och försökte vifta bort den. Till slut så frågade killen lite längre bort som hade suttit och sett mig vifta bort getingen "Går det bra för dig?!". Jag skrattar och säger "Nej han vill ha min cola". Varpå killen säger "Eller så vill han ha söta tjejer".... HAHAHA, Who says that!?!? Jag skrattar lite och går sen in då getingen var på mig hela tiden.
Sen en halvtimma senare när jag är påväg hem igen. Så går jag förbi några män. Den ena kikar lite på mig och så säger han "Vad vacker du var gumman!". Jag började asgarva och gick vidare.
Så min slutsats av detta är att det är "GeFånigaKomplimagerTillMaria-Dagen" idag... JISSES!!!

Såhär såg jag då ut. Ignorera skräpet i bakgrunden XD

Dessa två fick mig att le. Så det är mest bara roligt. Det påminnde mig om att man ska le och vara trevlig och kanske säga något roligt till en främling. Kan ju hända att man gör någons dag genom en sådan enkel gest som att le glatt.

Har ni varit med om att någon raggat eller gett en komplimang på ett roligt sätt? Skriv gärna en kommentar och berätta!!! ^^

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

För ett bra tag sen köpte jag cigg i en kiosk på stan. Kvinnan bakom disken var asiat och pratade engelska. Hon frågade om jag var över 18. "Yes ofc, here's my ID" sa jag vänligt och visade körkortet. Varpå hon svarade "Ohh, you look so young. Im jealous".

Ibland är det kul med lite positiva kommentarer från främlingar. Man rätar som lite på ryggen ^^ Du är snygg gumman, blir bara snyggare och snyggare!
Puss och kram!