tisdag 20 juli 2010

Mina läckra skor, och politik.

Nu är de här skorna på bilderna nedan ganska gamla (4-5 år?!?!?!) Hur som så när jag idag rensade bland mina kläder och andra grejjer i förådet så hittade jag dem ^^ Har inte använt dem på minst två år. Härligt att hitta grejjer man inte använt på ett tag. De blir liksom lite "gammelnya". Vet inte när jag kommer anväda dessa skor nästa gång men jag hoppas det blir snart ;P Jag tycker de är så häftiga.


Ang politik och valet den 19 September. Det är som jag hoppas de flesta vet riktsdagsval i år. Detta blir då andra gången jag går och röstar i riktsdagsvalet. Jag tycker det är sjukt viktigt att gå och rösta. Det handlar ju om mitt och ditt liv, våran framtid. Dessutom befinner vi oss i ett informationssamhälle så det är otroligt lätt att få information om alla partier och vad de står för överallt.
Jag har tyvärr stött på allt för många som klagar på att sanhället är skit. Att gammla eller barn eller fattiga har dåligt att det bara går utför. De säger också att de inte röstat och att de inte kommer göra det heller. Det tycker jag är förjävligt rent ut sagt. Jag anser i stora drag att har man inte röstat och inte tänker göra det har man ingen rätt att klaga på hur regering och kommuner och landsting sköter saker. För då har man ju inte gjort något för att försöka att förändra. "Ja men min röst gör ändå ingen skillnad" Jodå, det gör den. Den gör stor skillnad. Val har avgjorts på de få sista räknade rösterna och just din röst kanske gjorde den avgörande skillnaden då. Tycker man att detta med val och politik är skit, och röstar inte för att "protestera". Då anser iaf inte jag att man har gjort det på rätt sätt. GÅ och rösta blankt då??? Det är bättre än att inte rösta alls. Då har man ju iaf engerat sig lite. Lyft på sitt arsle och motsatt sig politiken på rätt sätt. Ja detta är ju iaf vad jag tycker. Vad tycker ni????



jag bjuder på denna bild på mig ^^

XOXO/Maria

Glöm inte att kommentera ;P

3 kommentarer:

Tintin Silver sa...

Oh dem skorna kommer jag ihåg! Grymma!
Jag håller med dig gumman. Har man inte försökt göra nåt för att förändra, vem är du då att klaga? Att protestera genom att inte rösta funkar bara om majoriteten gör så, men de flesta brukar rösta faktiskt. Jag tycker det är viktigt även om det känns hopplöst och ens lilla röst inte är värd ett skit. Det är nåt iaf.

*kramar i massor!* Love ya babe! ^^

Tintin Silver sa...

Skitsöt bild, btw! ^^ Väldigt "country-girl" XD
puss puss

Unknown sa...

Bra sagt Maria, och vilken tur jag städade köksbordet...;-)