lördag 16 juli 2011

Harry Potter and the deathly hallows part 2


Vi såg denna film i Onsdagskväll och jag ÄLSKADE den. Den var allt jag hade hoppats på och så mycket mer. Den var helt fantastisk!
Det var några avvikelser från boken men det gjorde ingenting. Dock saknade jag två småsaker, men man kan ju inte få allt ;P
Det var hur som hellst den bästa av ALLA HP filmerna.
Nu när är alla böckerna är skrivna, alla filmerna gjorda, så känns det lite vemodigt att äventyret är slut.
Förstå att Harry Potter har varit en del av mitt liv sedan den första boken kom 1999(?). Då var jag 13 år och växte upp tillsammans med Harry och alla andra i böckerna. Det är lite konstigt när man tänker efter. Men så är det ju. Nu 12 år senare är det slut. Visst böckerna finns kvar och även filmerna men ändå.
Jo föresten, det jag har kvar är att åka till "Wizarding world" på Universal studios i Orlando, Florida. Vilken dröm det skulle vara att åka dit. Får se om man någonsin kommer åka dit.
En sak som är säkert är att mina framtida barn kommer att få ta del av JK Rowlings magiska värld. Jag kommer spara mina böcker och läsa dem med mina framtida barn. Rätt häftigt igentligen, att kunna dela med sig av något som var en så stor del av mitt liv som barn.

AJA... Nu "svammlar" jag mest. Ni förstår nog vad jag velat få fram.

Inga kommentarer: