måndag 25 juli 2011

Träning

Nu då vi har haft mycket att göra med flytt och allt har det blivit mycket slarv med maten. Blivit lite för mycket äta ute, kebab och pizza. Och dricka. Har varit så duktig innan och undvikit sånt men stress inför allt har gjort att jag har slarvat. Så tänkte börja ta tag i det.

Ska försöka ta en runda varje dag och powewalka till en början, köra några situps och några Jumping Jacks och lite sånt. Ska börja nu lite lätt och ökar sen när jag kommit igång. Ska försöka att ta mitt lilla pass på morgonen, så jag kommer igång snabbare på dagen. Liksom ruska om kroppen så jag blir piggare om dagarna.

Dessutom ska jag försöka äta bättre. Äta fler gånger per dag och mindre portioner. Om man borser från de senaste två veckorna så äter vi ingen dålig mat till lunch och middag, för vi lagar ju oftast maten själv. Det jag verkligen måste ta tag i mest av allt är att äta frukost. Jag hoppar över det alldeles för ofta. Dessutom måste vi sluta äta skräp på kvällarna, godis, chips och popcorn och annat dumt. Inte för att vi äter det varje kväll men ändå. Men jag hoppas att det ska komma med att jag ska äta mindre men oftare.

Som det är nu så är det inte ovanligt att jag hoppar över frukost, äter rester från igår eller mackor till Frunch, sen äter jag inget förän middagen. Och senare äter jag antingen en macka eller godis. Det är ju inte så bra. Detta måste ju förändras.

Detta är min plan, och jag hoppas jag kommer att klara av det.

WISH ME LUCK!!!

2 kommentarer:

Tintin Silver sa...

Lycka till gumman! Det här fixar du =) *kramar*

Farilja sa...

Du e bäst! Du klarat'! :D
ett tips :)
Börja med några av sakerna i taget, så det inte blir en chock för kroppen om du hårdkör med nya rutiner...
Utan låt dem komma en o en.
tex. maten: du kan äta som du brukar men kanske i mindre mängder å börja med morgonpromenaderna. Sen allt eftersom gå över till nyttigare mat å situps etc ^^

Pussah