måndag 14 november 2011

Möllan

Jag har ju blivit faster igen för 4e gången. Nu till en liten flicka som heter Nora. ^^ Så bara för att jag kunde så hyrde jag bil så jag och Alex kunde köra ner till Malmö för att hälsa på Nora och hennes storebror och föräldrar. Det är alltså 100 mil fram och tillbaka.
Jag körde då för första gången ENSAM i bilen från Linköping där vi hyrde bilen till Motala. Först var jag LIVRÄDD. Det var ju sjukt läskigt men det släppte så fort jag hade kört några hundra meter. Körde en liten runda på lugn väg innan jag körde ut på motorvägen, så jag vande mig lite vid bilen. Men det gick helt ok. Fick panik när jag väl kom till Motala och skulle köra efter att ha stannat vid ett rödljus. Fick motorstopp efter motorstopp. Men kom iaf iväg till slut. Men men... Annars gick det ju bra >_<
Det var dock sjukt jobbigt att köra väg 50 till E4an då det var sån tät dimma och dessutom mörker. Var tvungen att köra ca 10-15 km under hastighetsgränsen hela vägen till E4an där dimman lättade. Jag körde till Jönköping där Alex fick ta över. Vägen hem igen gick SÅ mycket bättre ^^

I Malmö var allt hur underbart som hellst. Fick gosa massor med Nora och leka en hel del med hennes storebror. Åt god mat och hade allmänt mysigt. Härligt att komma iväg sådär. Och Nora var ju helt bedårande söt.
Tänk att man är faster till sådana underbara ungar som mina syskonbarn!!!

Inga kommentarer: