torsdag 17 november 2011

Pizza och bio

Igår kväll var jag och baby och åt vedugns bakad pizza. OMONMNOM!!!!! Det var grymt gott och vi åt lite dessert också.



Efter maten så gick vi på bio. Vi såg 'Breaking Dawn Part 1'. Jag satt och fangirlade under hela filmen. Inte på Robert Pattinson, inte på Taylor Lautner utan jag fangirlade på Kristen Stewart.
OMG she was gorgeous!!!!

Ok ska försöka skriva lite om mina upplevelser under filmen utan att ge spoilers.

Hela filmen var en berg och dal bana av känslor. De lyckades verkligen att fånga intesiteten i alla de känslorna.
Allt var visuellt vackert och snyggt. Alla effekterna var otroligt snygga. Blev väldigt positivt överraskad över det visuella faktiskt.
Har gillat musiken och soundtracken till ALLA twilightfilmerna och detta var inget undantag.

Jag har läst böckerna, och ibland så när man gör en filmatisering så tar de bort mycket eller lägger till saker om inte var i böckerna. Och det var de ju tvugna till att göra även i denna film. Men de gjorde det på ett så bra sätt att jag inte saknade någonting. De la till saker som gjorde att hela historien fick en helt ny intensitet och styrka utan att verka främmande till böckerna.

Skådespelarna har verkligen gjort ett bra jobb. Har hela tiden sagt att de tidigare twilightfilmerna inte gjort skådespelarna rättvisa. Taylor Lautner var helt fantastisk i denna film. Och kristen Stewart var helt otrolig så som jag har sett henne i tex welcome to the Rileys, speak, the runaways.

Av alla twilightfilmerna var denna den bästa med stor marginal. Har igentligen inte gillat de andra filmerna så mycket. De har varit ok.

Försöker komma på om det var något jag inte gillade med filmen. Och NEJ jag kan inte komma på något.

Jag ger denna film en 5 av 5, bara för att jag är en sådan fangirl XD

Har ni sett BD1?? Vad tyckte ni??!

Inga kommentarer: