måndag 14 november 2011

Körkort!??!!!!

Den 2/11 hade jag teoriprovet. OCH JAG KLARADE DET!!! Hade 55 rätt och man ska ha minst 52 så det var ju sånär att jag klarade det. Men jag gjorde det och var sjukt stolt över mig själv. ^^
Gick in i provsalen med attityden att "Skönt att få göra provet nu så jag får det överstökat". Och då gick det ju bra ju. Vissa frågor var lite kluriga, men väldigt lika de frågor som är på testen man kan göra på körskolan.



En vecka senare, den 9/11 alltså, gjorde jag uppkörningen. hade varmkörningen kl halv nio på morgonen. Det gick sådär >_< Gjorde några småfel. Så blev lite nervös inför uppkörningen som var en halvimme senare kl nio. Fick en förarprövare som var väldigt bra. Han gjorde mig väldigt lugn från första början. Vilket hjäpte massor. Jag fick backa runt gatuhörn, köra lite stadskörning, landsvägskörning, högersvängar och vänstersvängar, fick följa anvisningar, åka genom rondeller, filbyte osv osv...
När vi parkerade utanför bibloteket där vi började så fick jag inte direkt veta om jag hade klarat det eller inte. Han tog upp en grej med ett filbyte då jag inte hade kollat i speglarna ordentligt. Men han tyckte att det inte var så konstigt då han hade gett konstiga anvisningar, så han hade bett mig köra en runda till så jag fick göra om filbyte så han fick se att jag kunde göra det. Sen frågade han om jag hade gjort teoriprovet och om jag hade klarat det. Jag svarade ja och då sa han "Ja men då får jag säga grattis för nu har du körkort". FAN VILKET HÄRLIG KÄNSLA!!!

Så skönt att klara det på första gången efter att ha kämpat med detta nu i lite mer än 2 månader. ^^




Såhär kommer jag se ut på mitt körkort som kommer inom någon vecka eller så ^^

3 kommentarer:

Farilja sa...

fasen vilken snygg tjej! <3

Anonym sa...

men men... man få väl inte ta kort från då man va 16 år till körkortet??

Malin sa...

Hej! Du får gärna läsa min blogg! Jag är en tjej född 89 som har turners syndrom! Jag blev så full i skratt för vi fick körkort båda nu i November =) Har med skrivit om de i min blogg! Jag har säkert andra liknade funderingar som dig! Så skriv gärna en kommentar eller så i min blogg !