onsdag 26 oktober 2011

Busy busy busy!

Har haft fullt upp den senaste tiden med jobb, kurs, körskola och i allmänhet livet. Så mestadels bara bra stress och bra saker som har gjort mig upptagen.

Jag tänkte berätta lite kort om kursen jag var på igår som var väldigt intressant.
Som de flesta vet så jobbar jag som personlig assistent. Och via jobbet så fick vi gå en utbildning/kurs.
Det var alltså en utbildning/föreläsning som Ulrika Aspeflo höll om autism och kommunikation. Jag tyckte att hon var riktigt bra. Var väldigt sund i sina värderingar och det märktes verkligen att hon har lång erfarenhet.
Hade väldigt bra synpunkter på hur det kan fungera i verksamheter kring personer med Autsim/Asbergers, och andra "Autismliknande tillstånd".
Hon pratade om kommunikation, och grundvärderingar.
Jag tyckte detta var superintressant och jag lärde mig massor!

Om ni är anhörig, på något sätt jobbar med människor med autism eller på något annat sätt är intresserad, så rekomenderar jag er att gå och se någon av Ulrikas föreläsningar/kurser om ni har möjlighet.

HÄR finns hennes hemsida om någon är intresserad!

Inga kommentarer: