onsdag 8 februari 2012

Helt fudgeing unbeliveable!!

Ok so get this...

I November tog jag mitt körkort. den 2/11-2011 gjorde jag mitt förarprov, som jag klarade. En vecka senare, den 9/11-2011. Betalade alla avgifter för proven osv redan innan jag gjorde proven. Efter jag hade kortet i handen så släppte jag allt med körkortet. För allt var ju betalt och klart.
Trodde jag ja.... För idag fick jag ett brev från trafikverket som säger att jag är välkommen till mitt kunskapsprov den 2/11-2011. Med "betalningskort" och allt. Så betalar jag inte avgiften så får jag betalningspåminnelse osv. Det är alltså ingen betalningspåminnelse utan ett brev där det står att jag är välkommen till förarprovet.
LIKSOM WTF ó_Ó

Allright tänkte jag, måste ju ringa och se vad de säger. Efter en kvart i telefonkö så kommer jag fram till en handläggare som är väldigt trevlig. Berättar om att jag fått detta brev och undrar vad det är för något, varför jag får den nu efter att ha betalt och allt. Det jag sen får förklarat för mig är att (om jag nu förstod rätt)...

Under tiden jag tog alla prov så bytte de datasystem, det var en massa strul med en massa byten för tid till uppkörning och prov. De höll då på att byta från att transportstyrelsen tog hand om allt som hade med tidsbokning och sånt, till att trafikverket skulle ta hand om det. Sen dagen efter min uppkörning så krashade ALLT. Ingen kunde göra prov som skulle göra prov den veckan osv.  Vad transportstyrelsen sen gör är att ta tillbaka alla inbetalningar, UTAN att berätta för oss drabbade, för att NU fyra månader senare skicka ut brev och kräva betalning.  (ja jag har kollat att jag fått tillbaka pengarna).
Visst jag kan ta att det kan bli strul, att de måste lösa det och att det ibland blir lite obekvämt. MEN att inte berätta och förklara vad som händer och vad de gör är fult!
ÄR liiiiite irriterad faktiskt! MORR!!!

Inga kommentarer: