torsdag 9 februari 2012

Tvättstugefascister

Ok jag är trött, sjuk irriterad så ni får ursäkta språkbruket i detta inlägg.

Alltså. Jag tar det från början.
När jag kommer ned till tvättstugan idag så är allt tänt, inget är städat och det ser verkligen ut som en svinstia i tvättstugan. Blir lite irriterad men jag bryr mig inte så hårt. Fine, lite mer städning för mig men det är inte hela världen, det brukar inte vara så där nere. Aja, hur som.
Jag har trots att jag är sjuk tvättat en massa. SO far so good.
        När jag går ned ca 20 min i fem, för att hämta den sista tvätten och städa så har redan tanten som ska tvätta kommit dit. Jag säger
"Hej hej, jag ska bara hämta mina grejjer och..." Hinner inte säga mer förän hon säger
"Du måste städa här, det ser fördjävligt ut" jag försöker lätta upp stämningen, skrattar lite och säger
"Ja jag vet det var så när jag kom men jag tä...." Blir alltså avbruten igen då hon med hög stämma säger
"Ja det bryr jag mig inte om, du får helt enkelt städa",
"Ja jag vet det" svarar jag kort, orkar inte prata om jag bara blir avbruten hela tiden.
Medan jag håller på att ta ut tvätten och fixa med vattnet går hon till torkrummet som ser likadant ut och ropar till mig "Äh fy fan vad det ser ut, här måste du också städa", varpå hon går därifrån.
     
       LIKSOM NÄHÄ no shit Sherlock. Du hade inte en tanke på att det var just det jag tänkte göra?! Att det var därför jag kom ned 20 minuter INNAN min tvättid var slut, för att städa, URSÄKTA MIG?!?!?! Dessutom, hur har du mage till att klaga och gnälla, när du är 20 minuter tidig och står och säger till mig att jag måste städa. Jo tack, får jag göra det jag hade tänkt göra och kom tillbaka när din tid börjar, ist för att stå här och skälla och gnälla. Akta lilla hjärtat lilla damen!
JÄVLA TVÄTTSTUGEFASCIST!!

Ni kan ju tänka att jag nu mer än någonsin vill ha egen tvättmaskin!!
Någon som varit med om något liknande? Vad sa och gjorde ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Suck...tur att jag slipper det där! Efter att k...ringen hade gått hade jag städat och sedan skrivit ett brev med förklaring. Ett brev som skulle ha varit formulerat på ett sånt sätt att h...xan fått dåligt samvete och inte kunnat sova på hela natten...eller nåt sånt....//MammaMia