fredag 13 augusti 2010

Flytten

Ja i Tisdags så jobbade jag på förmiddagen fram till 12:00. Då jag slutade så drog jag direkt till Granloholm och mötte upp Alex, Lasse, Matilda och Anders. Som hade hämtat släp och var i full färd att fylla släpet vi hyrt. Det gick rätt snabbt och smärtfritt ^^ Lunch på Vera och sen kom Mor och Lisa för att ta släpet och oss ned till Motala, där vi tömde släpet och la alla grejjer i nya lägenheten. Vi fick hjälp där av Alex mamma och hennes man. Gick också snabbt och smärtfritt ^^ Vi sov den första natten i hos Siv och Per. På Onsdagen fyllde vi på släpet med grejjerna vi hade där. Onsdagen jobbade vi på och försökte få upp så mycket saker vi bara kunde. Vilket vi lyckades väldigt bra med ^^ Vi handlade en massa basvaror och bra att ha saker. Allt det gick också snabbt och smärtfritt. Torsdagen började med en sovmorgon i våran nya lägenhet. Sen en mysig frukost ute på våran balkong med på våra nya utemöbler som vi fått i inflyttningspressent, Tack siv och Per! Sen plockade vi lite, fick upp soffan och sen drog vi ut på stan. det är ungefär två kilometer dit och var alldeles lagom stor stad. Väldigt mysig. Iaf, där så gick jag in på arbetsförmedlingen och skrev in mig där. Vi kollade in gallerian och gick in på systemet ;P Nu på kvällen så har vi besök. Vi har satt upp bokhyllan och gått igenom några lådor och satt upp lite saker. Så det börjar nu se ut som ett hem. Jag trivs jättebra här redan trots flyttkaoset. Just nu är allt väldigt positivt och bra. Det är bara ett jobb som ska fixas och en liten kisse som ska bo här så är mitt liv här perfekt. Ser fram emot vad denna stad och den närmsta framtiden har att erbjuda.

Bilder från första middagen i lägenheten ^^



1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Det mesta gick smärtfritt iaf då lol Det var ju skönt att höra =) Jag hoppas verkligen att ni kommer att trivas båda två :)Älskar dig gumman min!