lördag 21 augusti 2010

Städning.

Har aldrig varit den som haft kliniskt rent eller väldigt städad hos mig. Är nog för bortskämd av mamma från det jag var liten ang det ;P Likadant var det när vi bodde i Kramfors. Städning var inte direkt prio ett. Vi var väldigt slarviga, spec då med disken. Det kändes alldeles för tillfälligt och lägenheten var i dåligt grundskick att det var inte ens roligt att inreda, städa och hålla efter. Var inte direkt stolt över den lägenheten. Huset vi bodde i var ett gammalt servicehus som sen blev studentlägenheter. Där jag faktiskt jobbade. kommer tom ihåg vem som bodde i lägenheten vi bodde i. Nu när vi flyttat till denna lilla lägenheten i Motala, känner jag att det är helt annorlunda. Är stolt över lägeneheten och tycker att (bortsett från den gräsliga tapeten i hallen, som vi ska tapetsera om) att det är riktigt fint här. Även om vi inte är klara med inredningen. Saker ska fortfarade upp på väggarna, bord ska upp och vrån innanför matsalen ska fixas till lite. För att återgå till detta med städning. Så känner jag nu att det är, utan att tycka att det är jobbigt eller gnälla, att det är okej att städa och fixa i ordning. Har i stort sett diskat och/eller städat lite varje dag. Och det känns riktigt bra. Har växt upp lite i guess =P *hihi*


1 kommentar:

Helena sa...

Håller med om att det kan vara kul att städa när man trivs! Lycka till i Motala!