söndag 16 september 2012

I need a lil help from my freinds

Ok så jag har två favoritcitat från HP böckerna som jag vill ha med i min blivande tatuering.
Tänkte berätta lite om var citaten är ifrån så det blir lite spoilers om ni läser vidare haha... Just a heads up!

Ok så mitt absoluta favoritcitat är "Always".
Det kommer från i nästan slutet av sista boken.
Snape har just dött och gett Harry sina minnen. Harry tittar på minnena och i boken står det sen följande. 

"But this is touching. Have you grown to care for the boy after all?" asked Dumbledore.
"For HIM? Expecto Patronum" shouted Snape. From the tip of his wand burst the silver doe. She bounded out the window. Dumbledore watched her fly away, and as her silvery glow faded he turned back to Snape, and his eyes were full of tears.
"After all this time?"
"Always. "Said Snape.


Patronusen är alltså Lillys (Harrys mammas). Snape har älskat henne sedan första gången de träffades. Mycker rörande och som sagt min absoluta favoritdel i alla böckerna.

Av det citatet har jag idén om att tatuera just "Always" men i stället för A ska det vara deathly hallows symbolen  såhär...


Andra citatet är
"It does not do to dwell on dreams and forget to live"
Detta citat kommer från första boken "Harry Potter and the sorcers stone".
Harry har hittat en spegel som "visar" honom hans familj. Dumbledore kommer dit och pratar med honom och berättar vad spegeln igentligen är. Den visar ens högsta önskan. Dumbledore berättar att många visa stora trollkarlar har gett vika för spegelns krafter. Och säger sedan redan sagda citatet "It does not do to dwell on dreams and forget to live"
Av det citatet har jag detta som tatueringsidé... Ja igentligen två som ni kanske kan se. Det enda som är skildnaden är hur man läser texten. Från vänster till höger eller i "block".

Vilken kan ni lästa bäst? Den från V-H eller den i block!?


Vilken Idé tycker ni bäst om och vilken av de två exemplen för andra citatet gillar ni bäst?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kör på "Always" MEN se upp med VAR på kroppen du sätter den! ;)