måndag 17 september 2012

Maria listar: nr 11 (HÖSTEN!)

OJ har inte gjort en "Maria Listar" på jättelänge. så ska passa på att göra det nu  ^^
Ämnet är HÖSTEN och listan är utan inbördes ordning! ENJOY!

OBS: Bilderna är ej mina. De har jag tagit från Google.

Detta är då en lista om varför jag älskar hösten...

Temperaturen:
Är igentligen ingen sommmarmänniska. Tycker värmen kan vara rätt påfrestande. är lite av en badkruka också. XD för man kan liksom inte klä sig mot värmen.
När hösten kommer och luften blir lite friskare så kan man faktiskt klä sig mot vädret men samtidigt inte behöva vara påbyllsad med massa lager som man behöver på vintern.


Vinden:
Älskar att höra och känna när höstvindarna drar in och liksom ruskar till naturen. Sitta inne i soffan och mysa medan man hör vinandet från blåsten.



Färgerna:
Åh dessa härliga mysiga färger naturen får. Vem älskar inte dem!?



Kläderna:
Älskar mina halsdukar, härliga koftor och kraftiga skor. Så mysigt att känna sig omsvept med mysiga härliga kläder. Brukar gilla höstmodet rätt mycket dessutom.



Högtiderna:
Halloween är ju bara hur roligt som hellst. Mest för att det är en anledning att klä ut sig och festa med sina vänner. Det bästa jag vet är att planera vad man ska klä ut sig till och göra sig i ordning med mina kompisar och ha roligt med smink och kläder.



Bio:
Det är ju lite av högsäsong för att biofilmer kommer ut.... Hösten är ju perfekt årstid för att sitta i biomörkret utan dåligt samvete ;P



Resor:
Hösten är också perfekt för att åka ut och resa lite. Om inte till varmare breddgrader så kan man ju åka till europeiska storstäder. Är ju jättemysigt att göra efter tursitsäsongerna. Nu har jag inte rest så mycket på väldigt länge men hade jag varit gjord av pengar hade jag definitivt rest en hel del, spec på hösten.


Födelsedagar:
Lite mer personlig anledning till att jag gillar hösten är för att, både jag och min kära sambo, har många födelsedagar att fira under hösten. Vilket är jättekul för då har vi anledning att åka och träffa våra familjer och vänner ^^

Mat:
Älgsäsong och svamsäsong... jag varken jagar eller går ut i skogen och plockar svamp men jag älskar älggryta med svamp i OMNOMNOMNOM... Behöver jag säga mer ;P


Dryck:
Varma drycker är ju så mycket mysigare att sitta och dricka när hösten kommer. Inte sant?!




Vad är det bästa ni vet med hösten!?!??! Let me know. Bara att kommentera här eller på FB!

Inga kommentarer: