onsdag 5 september 2012

Vad kan man göra?!

... Jag har en kär nära vän som går igenom något mycket tungt och jobbigt just nu. Hon är världens finaste människa och jag önskar att jag bara kunde ta bort all hennes smärta. Önskar ännu mer att jag inte bodde ca 70 mil från henne så man kunde göra mer än att försöka höra av sig. Jag hoppas hon förstår att jag finns här, tänker på henne och gör vad jag kan (och har förstånd) till att göra... eller inte göra också för den delen.

Det är jävligt jobbigt att se/veta att en närstående ha det svårt och jobbigt (Nu talar jag inte bara om mitt fall med min vän)
Man vet inte ritkigt vad jag ska säga, göra eller inte göra, särskilt när man inte varit med om vad ens vän går igenom. Alla hanterar ju sin sorg och motgångar på olika sätt så det är svårt att se och veta vad personen i fråga behöver.
Det är svårt att känna sig maktlös och det känns som det "lilla" man gör inte räcker till..

Äh vet inte riktigt vad jag vill komma fram till igentligen.
Ville nog igentligen komma fram till ett positivt avslut och kanske ge råd med detta inlägg, men det blev nog inte riktigt så... lol.

Hur som hellst, så hoppas jag att min vän som har det svårt vet att jag finns här och att jag alltid lyssnar och gör så gott jag kan.
Du är bäst min rosa fluffdrake!!!! I LOVE YOU!!! <3 p="p">
 

Inga kommentarer: