måndag 2 maj 2011

Ont i foten!

Bara så att alla vet, Det är sjukt synd om mig just nu ;P Såhär är det...

De som läst mina inlägg om TS vet att jag har lymfödem i ena foten. det betyder att jag har en svullen fot helt enkelt har haft sedan jag var liten. När man har lymfödem så är det lätt att få inflammationer i huden. I Fredags var jag lite öm. Lördags hade jag massa röda utslag och hade ont över hela foten. Söndagen ännu ondare. Så jag fick ta mig till läkaren igår för att se att det inte var en inflammation, Så att det inte var något bakteriellt. För det kan ju leda till blodförgiftning. Men tydligen så hade jag en lokal inflammation och en något hög sänka, men inte så att de ville sätta mig på penicillin eller så. Utan jag skulle avvakta och se. Om jag skulle få feber eller det skulle bli värre så skulle jag tillbaka. Men nu ett och ett halvt dygn senare så är läget oförändrat och jag börjar bli sjukt less på detta. Jag har ont. Det är jobbigt. Och dessutom blir jag jättegrinig när det är såhär. Då det är foten så är det svårt att gå osv.
Men Alex tar hand om mig. Maria har sjungt "Soft kitty" till mig och folk ger mig tankar och kryapådig-hälsningar. Det uppskattas och jag känner mig iaf lite bättre då. ^^



(Bild tagen från google)

Inga kommentarer: