tisdag 8 juni 2010

Ang allt?!?!?!?

FYI... Allt nedanstående är bara en massa tankar och idéer och annat som kanske inte är direkt sammanhängande. Just so u know ;P

Phew... Jag börjar känna av att jag har packat, flyttat, flyttstädat, jobbat en massa. 53 h förra veckan för att vara exakt, de senaste tre veckorna. Får se hur jag mår efter denna vecka som är nu, då jag jobbar 63,5 h. Då är det nätter också. vakna nätter. Vet att det inte är riktigt tillåtet att jobba så mycket. men det är jag själv som har tagit på mig jobb och alla drar i mig från alla håll för att de vill att jag ska gå in och jobba då det är kris lite överallt. Men efter denna vecka är det lugnt en vecka sen så börjar jag gå på schema. Skönt ^^

Ok ska försöka förklara hur detta med flytten hänger ihop då vissa fortfarande har frågetecken runt den. Jo, vi packade ihop allt från lägenheten i Kramfors. Tog allt till Linköping där de ska stå fram till i Augusti då vi har tillgång till den nya lägenheten i Motala. Där Alex har fått en praktikplats i ett helt år. Vi kommer alltså bo i en etta (på 51 kvm!!!!!!!!!!) på markplan (med balkong på backen O_o). Det känns riktigt roligt att flytta dit. Jag hoppas bara att jag kommer få något att göra. Men mina planer är att söka jobb så gott det går, och tills det jag får jobb så pluggar jag till undersköterska. Så jag får på papper det jag har gjort och lärt mig de senaste 8 åren. Jag hoppas verkligen att vi kommer stanna där ett tag. Dessutom har jag lovat mig själv att om vi stannar i Motala, jag eller Alex får jobb och det går att fixa rent praktiskt så tänker jag skaffa mig vovve. Börja gå på brukshundsklubb och skaffa mig vänner och ett "riktigt" liv i motala, bo in mig helt enkelt. Har funderat en massa under många år vilken typ av hund jag vill ha. Just för tillfället kommer jag bara tillbaka till en och samma ras Border terrier.
Varför denna hundras!?!?!??! Jo för att det är en tuff liten rackare (de är ju grythundar), smart, liten och behändig, i allmänhet lugna och trygga och lättlärda. dessutom är de ju så fruktansvärt söta :P Vill ha en hane och den kommer heta Birk, av nostalgiska skäl *fniss* Kommer träna spår och lydnad med den, kanske agillity?! Beror lite på hunden kanske. Men det är lite framtidsvisioner. Om de kommer att slå in... ingen aning, men jag drömmer och drömmar är bra.
Nä nu ska jag lägga mig och drömam vidare in the land of dreams!

CYA //M

1 kommentar:

Tezzi sa...

kan du skaffa ett liv åt mig också medans du håller på ?:P