fredag 18 juni 2010

Blir så jävla ess på idiotiska människor som inte har någon empati eller förståelse för att alla människor är olika. När jag satt på bussen idag så åkte det med några människor. Bla en (medelålders??) kvinna som verkade allmänt snorkig i sin uppenbarelse. Iaf, hållplatsen efter mig stiger det på två män. En lite yngre och den andra lite äldre. Jag vet, då jag har träffat dem i mitt jobb, att de är funktionshindrade. Dessutom syns och märks det väl att de är funktionshindrade. Nåväl. De sätter sig ungefär två säten snett bakom denne kvinna. Jag sätter mig på ett "baklängessäte" i bussen. Och ser allihopa. Männen (mest den ena mannen) började prata ganska högt om något som hade hänt och att han tyckte det var orättvist då han tyckte att funktionshindrade hade rättigheter att hävda sig de också. Jag tyckte att det var mycket intelligenta och väldigt kloka argument han kom med. Vad denna kvinna har i bilden. JO, hon suckade högt och tittade bak på dem som om de var helt och hållet dumma. Hon gjorde detta flera gånger lite subtilt. Strax innan jag skulel kliva av så suckar hon extra högt och vänder sig om ordentligt mot dessa män och stirrar på dem. Männen blev tysta och stirrade tillbaka, de undrade nog varför hon ser så på dem. Jag skulle ha sagt något till henne eller gjort något. Men i den situationen då jag snart skulle kliva av så gjorde jag det inte. Vad jag skulle sagt eller gjort vet jag inte riktigt men jag tycker att hennes beteende var hemskt oförskämt.
Jag tycker inte att dessa två män var direkt störiga mot någon annan. De diskuterade med varandra. Får man inte prata?!?!?!? Visst de var lite högljudda men det var inte så att de skrek. Jag såg det inte som något problem helt enkelt. Kanske är det för att jag jobbar med dessa människor och är van vid alla sorters beteende som jag är mer förstående än denna dam, och tar saker för vad de är.
Jag blir bara så irriterad över att människor som henne inte kan sköta sig själva och låta människor vara människor, utan att ge blickar och sucka högt och vara oförskämda. Näää, en knäpp på näsan borde hon och människor som henne ha.

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Jag hade nog reagerat på samma sätt om det hade varit ungar *fniss* Men såna skriker oftast och är mycket störiga, nej jag håller med dig gumman. Hon var oförskämd. Påminner mig om alla de gånger du och jag fått irriterade blickar från folk som tyckt att vi har varit störiga haha
Hoppas dina sömnproblem försvinner snart =(
*kramar om* Love ya babe!