söndag 20 juni 2010

Att jobba...

OJ... jag blev grymt chockerad när jag satte mig för att räkna ut hur många timmar jag kommer att jobba denna månad. Jag var tvungen att trippelkolla så att jag inte hade gjort något fel. Jag kommer jobba 240 h nu under Juni(!!!??!!?!?!???!!!). Keep in mind att ett heltidsjobb är 165 timmar i månaden. dvs ca 40 h i veckan. Jag kommer jobba 60 h i genomsnitt denna månad. Jag kommer dessutom ha jobbat 5 helger i rad om man räknar med första helgen i Juli. Det är väll igentligen inte tillåtet tror jag men jag hoppas verkligen att jag får kval övertid, eller liknande. Det kanske blir ett problem då jag inte är anställd på det viset och är timvikarie som är inskolad på 7 olika arbetsplatser inom kommunen. Det har varit kort om folk och alla har dragit i mig, så jag har tagit på mig jobb och kommit upp dessa 240h. Jag klagar absolut inte. jag Tycker det är roligt att jobba och att veta att det kommer en lön på detta gör det inte sämre. Men jag hoppas verkligen att jag får någon typ av kompensation för att jag har jobbat 75h "övertid". Tror heller inte att det är fullt 75 h jag på papperet kommer ha jobbat övertid. Jag jobbar ju jour. dvs dygnspass med sovande jour. Vilket gör att jag inte blir betald för hela natten. Men jag har typ fyra sådana pass. Så övertid blir det ändå. En hel del dessutom. I morgon innan jag börjar jobba kvällen ska jag se till att prata med lönekontoret. Vill se vad de säger och om saken, och om de kan föra lite ljus till hur det fungerar med övertidskompensering för timanstälda. Annars ringer jag facket och ser vad de har att säga om saken ;P
Jaaaa... det var vad jag hade på lilla hjärtat idag.

//Maria.

1 kommentar:

Anonym sa...

Akta du blir tvångsledig i i sju dagar :O