onsdag 9 juni 2010

Visdomsord

Igår jobbade jag med en tjej som har jobbat där i (12 år??) ganska många år. Hon berättade att det var flera som frågade om det inte var tråkigt och enformigt att jobba på samma ställe år ut och år in. Och nej sa hon, att det finns annat hon gör för att söka den där kicken. Annat hon gör som ger henne det hon behöver för att inte tycka det är tråkigt och enformigt.
Det där har följt mig sedan dess. Att det är vad man gör det till. Och även om jobbet tar upp en stor del av ens liv så finns det faktiskt annat man kan göra på fritiden som ger en kickar, och det man behöver för att orka med att leva och må bra. Jag har bestämt mig för att leva mitt liv lite som henne. Ha jobbet som en bisyssla, typ. Att göra annat på fritiden man brinner för och som blir ens andra riktiga jobb på något sätt. Något som både engagerar och som förnyar och får en att kanske tänka på nya sätt. PUNKT

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh, det var bra visdomsord. Dem ska jag med lägga på minnet!!