söndag 20 juni 2010

Vad som hände idag.

Måste ju bara berätta om en rolig sak som hände på busstationen när jag var på väg hem från jobbet i morse. Jag kom in till stan ca 40 min innan bussen därifrån skulle gå. Då det regnade så gick jag in på själva busstationen och satte mig för att vänta. De som varit på Sundsvalls busstation relativt tidigt en Söndagsmorgon, vet att där då finns diverse patrask ;P Fyllon, pundare, de bakfulla, de som fortfarande är fulla och annat löst folk. Nåväl. Där vid ingången stod iaf tre alkoholiserade män och pratade med varandra. Då kom det in två blonda tjejer. Fortfarande festklädda men med sminket utkletat och håret på ända osv. En av männen frågar dem då de går förbi dem "Ska ni hem tjejer??" Varav en av tjejerna skrattar lite och svarar "Ja vi är på väg" De går in och ställer sig vid tavlan där tidtabellerna står. Då hör jag samme man säga till sin kompis "Ja de hade ju riktigt knullrufs" och de skrattar. Tjejerna verkar inte ha hört vad de sa eller så ignorerade dem det. Men jag började nästan bryta ut i skratt ;P
Vet inte om jag gav historien rättvisa men just då blev det väldigt roligt.

Inga kommentarer: