fredag 18 mars 2011

Notalgi

Idag när jag satt på bussen på busstationen i väntan på att åka vidare så såg jag två stycken tjejer i 16 kanske 17 års åldern. Den ena lika lång som mig, samma kroppstyp och samma stil som jag hade då. Manchesterbyxor, mörkt spretigt/fluffigt hår. Den andra rätt lång, smal, blek, Långt mörkt hår, svarta bootcut jeans, läderkappa och en lila halsduk. Jag fick värsta flachbacken. De såg ju ut som jag och Mahihaa gjorde i den åldern. Kunde inte sluta stirra på dem där jag satt och kikade genom bussfönstret. De verkade tom bete sig lite som vi gjorde då. Skrattade och skämtade med varandra. Dessutom började de nynna och sjunga lite också. Kunde höra det då bussens dörrar var öppna. Jag satt och log som en dåre. ;P Det var en sån trevlig flashback liksom.
Vid sådana tillfällen, när något påminner om ens kompisar, så är det jobbigt att bo långt ifrån dem.

Sakar dig Mahihaagummzan min!!! <3

Jag och Maria för 9 år sedan. ;P

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Haha ja jösses! Det var tider det! :D Längtar tillbaka till den tiden ibland. Vi var oskiljaktiga från dag 1! En hel del har förändrats sen dess, men mycket är detsamma. Jag är glad att jag har dig och jag saknar dig jättemassor också =/
<3<3<3