onsdag 30 mars 2011

Maria listar: nr 8 (Fobier/rädslor/saker jag ogillar)

Fobier/Rädslor/saker jag ogillar


Alla har väll fobier, rädslor och saker som de ogillar. Detta är listan på det jag ogillar.

1. Fästingar.
Jag har en sjuklig fobi för fästingar. *ryser* Mår dåligt bara jag tänker på dem. Jag är ändå uppväxt ute på landet med djur som får fästingar på sig. Men de är det äckligaste jag vet. Jag har ännu aldrig haft en fästing på mig och det är jag glad för. Vet inte hur jag skulle reagera om jag fick det. Eller jo. När jag bodde på Gotland så kröp det en på mig och då jag fick total panik och höll mig inne resten av dagen. >_<

2. Fötter.
Ja jag har fobi för fötter också. Iaf privat. Då jag jobbar inom vården får man ibland ta hand om fötter och då fungerar det. Men privat blir jag sjukt äcklad över fötter. Spec mäns fötter. BLÄ!

3. Kemiska ämnen.
När jag gick i högstadiet så var kemi det värsta ämnet jag visste. Mestadels för att man ibland var tvungen att gå in i labbet och hålla på med massa läskiga vättskor. Jag var livrädd. Jag brukade låta min kemipartner göra jobbet, så kunde jag anteckna.

4. Småkryp.
En av anledningarna till att jag inte tycker om sommaren. pga alla äckliga småkryp. Huga!

5. Kniv/gaffel gnissel på tallrik.
Det vidigaste ljud som finns. FY fan. Det ilar liksom i hela kroppen och det vill inte försvinna. Det är som att även om det slutade gnissla för en halv minut sedan så hör jag det fortfarande.

6. Naglar på svarta tavlan.
Det är ju en sån obehaglig kännsla. *ryser*

7. Vilda ormar.
Jag är inte direkt rädd för ormar. Kan röra på tamormar, utan problem. Vet inte om jag skulle hålla i en men jag har inga större problem med dem. Men skulle jag se en orm ute i naturen skulle jag få panik.

8. Getingar.
De är onda flygfän, jag svär! Det stämmer inte att om man inte gör något mot dem så gör de inget mot dig. Nej!! Jag hade en geting som landade på min arm och kröp runt lite. Jag höll på att få panik men tänkte att nej jag ska ta det försiktigt och bara gå utomhus och låta den flyga iväg själv. Vad gör det s****s flygäckelfät. Jo han sticker gadden i mig helt oprovocerat. ó_Ó

9. Ensamhet.
Jag är rädd för att dö ensam. Inte rent fysikst ensam. Utan ensam som i att inte ha familj och/eller vänner.

10. Pga dålig fantasi så säger jag rotmos.
Det är det äckligaste jag vet. Bara jag känner lukten av rotmos så blir jag illamående. Det beror på att jag blev tvingad att äta rotmos då jag var liten. Satt i två timmar och vägrade äta men som sagt blev jag tvingad.




Vad är det värsta ni vet? Vad är era fobier?!??! Skriv en kommentar och berätta!

4 kommentarer:

Niklas sa...

Ha ha ha du måste ha haft många dåliga minnen från gotland :P.. fästingar inseckter.. du borde ha nämt spindlar också :P och så klart mina fötter:P

Fritte sa...

Fobier/Rädslor/saker jag ogillar:

*Barn som sjunger
(Seriöst..)

*Politik
(Politik är ondska legaliserad).

*Kniv + gaffel + tallrik = IIIIK!!
(Ett av världens värsta oljud!)

*Kackerlackor
(De är inte så jävla trevliga..)

*ArbetsFörmedlingen
(Inte ofta man blir rekommenderad till att lägga in sig på psyket av sin handläggare..)

*Folk som tror sig vara bättre än alla andra
(T.ex. brats, stekare, idioter i allmänhet)

*Paris Hilton
(*censur*)

*Justin Bieber
(Frisyren. Rösten. Allvarligt..)

*Att majoriteten av alla jobbannonser ENBART går efter utbildning och erfarenhet.
Bara för att du har en utbildning så betyder det inte per automatik att du är bättre än en UTAN utbildning.

Ääh, jag kommer inte på nåt mer.. :P

Anonym sa...

ursh för bloggare... livrädd!

Tintin Silver sa...

Wow... Jag måste nog hålla med Fritte om hans lista, iaf när det gäller saker man ogillar.
Men de saker jag är mest rädd för är nog Spindlar, nattfjärilar eller de flesta insekter, barn, extrema höjder och farter och att bli kittlad.