fredag 11 mars 2011

Personlighetsdrag

Jag anser mig själv vara rätt så socialt kompetent. Jag kan ta de flesta människor, för jag tycker om människor. MEN jag tål inte människor som är besserwisser eller har en konstig "know-it-all" attityd. Ofta är det nog personer som inte riktigt är medveten om sin ton eller kroppspråk. De kanske inte menar att vara en besservisser och snorkig fasst denne framstår som det. Förstår ni vad jag menar för personer?
Hur som hellst....
Jag har fått lära mig, under psykologilektionerna, att de personlighetsdrag eller betende som man inte tycker om, de besitter man själv. Som att, är man en person som talar mycket och träffar någon som talar lika mycket så kan man störa sig på varandra. Men är jag en besservisser och snorkig? Jag har aldrig sett mig själv som varken en besservisser eller snorkig men det kanske jag är?? ni som känner mig... är jag det??! Eller ni som inte känner mig, verkar jag som en besservisser eller som snorkig här på bloggen? Let me know!!!!!


EDIT 22:07:
Vill förtydliga att de personlighetsdrag eller betender som man stör sig på KAN man besitta själv. Inte att det ÄR så. Det lät så nu när jag läste igenom det, DOH! >_<>

4 kommentarer:

Maria K sa...

Du är absolut ingen besserwisser eller snorkig! Och det där psykologisnacket är nog inget att tro fullt ut på...Möjligen att det menas att man ibland söker fel och brister hos andra för att rättfärdiga sina egna eller nåt sånt.... Men det betyder inte att det behöver vara så att man speglar sig själv i en annan person... Jag uppfattar dig som en mycket fin liten männsika, Kram!

Tintin Silver sa...

Jag tycker inte att du är en besserwisser eller snorkig, MEN jag kan, till viss del, förstå folk som kanske kan tycka det om dig. Sättet du ibland uttrycker att du tycker nåt är barnsligt eller fel bara för att du tycker det, eller att du vill att nåt ska göras på ditt sätt, för det är enklare eller bättre, trots att det inte spelar nån roll oavsett. Du är envis och kan ibland vara lite "pushy", och jag tror att det ibland KAN uppfattas som besserwisser-aktigt. Men som sagt, det är en objektiv synvinkel från min sida. Jag tycker du är underbar och det finns en anledning till varför du är min höger ^^
Jag tål heller inte folk som är besserwisser och snorkiga, betyder det att jag är det då?

I sa...

Intressant, jag stör mig på människor som verkligen tror dom äger hela världen, alltså det syns på dom, t.ex. sånna här "tuffa" snubbar med en jäkligt kass attityd, jag tål inte folk som inte vågar ta ansvar eller stå för sina fel. Såna som ljuger och försöker slingra sig. Och såna som ska låta och väsnas bara för att synas - bättre att dra något gammalt över sig ;) Men det är ju mer personer som man kanske känner.
Annars om jag träffar folk står jag inte ut med falska människor, alltså det lyser falskhet rakt igenom. Men det är svårt, ingen är ju perfekt, men det jag berättat om här är väl det som jag absolut inte tål :P
Men sen vet jag inte hur jag uppfattas som person? När jag frågat några så har många sagt att jag verkar sur och att vissa vill hålla lite avstånd, haha! hur upplevde du mig när vi träffades :P Kul att veta, kram!

Fritte sa...

Jag håller med Fröken Tintin: Du är envis. Men envis tycker jag inte är en dålig egenskap, tvärtom.
Själv så får jag ju ofta höra att jag är konstig, men det tar jag bara som en komplimang.
Varför vara 'normal' när man kan vara sig själv?