tisdag 5 april 2011

Avskiljaren.

När jag var på Ica maxi någon gång i helgen så var det en äldre man som kom och ställde sig bakom mig i kön. När det var min tur så la jag ned mina varor på bandet och sen den där "pinnen" som visar att det är nästa kunds varor. Ni vet väll vad jag menar? Iaf... Jag burkar alltid lägga den där "pinnen" bakom mina varor. Det är ren reflex även om det inte är några andra kunder bakom mig. När jag lägger ned "pinnen" säger mannen. "Duktig flicka!" Jag tittar på honom lite frågande för jag förstod först inte vad han menade. Då säger han "Ja det är inte alla som lägger ned den där pinnen. Jag ogillar det". Och ja. Det må vara det fånigaste i-lands problemet ever. Men när kunden framför inte lägger ned den där pinnen så blir även jag irriterad. Har någon gång demonstrativt sträckt mig över bandet och alla kundens varor och stöter till denne lite för att "nå" fram till pinnarna.
Är det någon som tycker som mig och denne äldre mannen? ;P

2 kommentarer:

Tintin Silver sa...

LOL själv tycker jag väl att det är lite fånigt, men det är nog mest för att jag ibland är den personen som inte lägger ner pinnen för nästa person. Kom igen, liiite tålamod kan man väl ha och vänta till kön rört sig nog att man kan ta en pinne utan att "stöta" till någon irriterat? Håller dock med om att det är artigt att göra så, men att betrakta det som en skyldighet är lite arrogant. Min poäng är: Spelar det verkligen så stor roll?

Cecilia Claesson sa...

jag brukar lägga pinnen för att visa att nu har jag lagt upp det jag skall lägga upp "varsegodnästa" ^^