fredag 1 april 2011

funderingar i sen timma.

Borde igentligen inte skriva denna tid på dygnet. Blir bara flummigt. ;P
Anywho!! På tal om att jag var en hästtjej när jag var liten. Jag var ritkigt aktiv under låg/mellanstadiet. Jag spelade fotboll. Dansade (stepp/Jazz) , simmade, red. Detta höll jag på med fram till det att jag flyttade till min pappa då jag var kanske 12. Sen slutade jag med i stort sett allt. Provade på att spela handboll men det gick inte så bra ;P Sen flyttade jag tillbaka till Nordingrå när jag började åttan. I högstadiet höll jag ist på med politik, var med i kyrkans unga och var del i en gospelkör samt höll på med teater, dans (salsa) och musik i skolan. Jag provade på många saker. Sen övergav jag allt. I gymnasiet gjorde jag ingenting förutom att vara med kompisar och pojkvänner. XD. Såhär i efterhand önskar jag (detta är ingen kritik mot mina föräldrar bara tankar!!!) att mamma och pappa hade pushat mig mer till att hålla mig till en grej jag tyckte var rolig, säg tex ridning och fullfölja något jag hade påbörjat liksom. För är det något jag är dålig på så är det just att avsluta det jag börjat. Det är nog den egenskap jag ogillar mest hos mig. Även fast jag är mycket bättre på det nu. Hur som hellst. För att återgå till det jag försöker säga. haha... I högstadiet gjorde jag lite saker men jag engagerade mig inte så mycket i de grejjerna jag gjorde. För mitt största intresse var mina sk kompisar (Har verkligen ingen kontakt med några av dem idag), några av dem hade problem och jag tog på mig mycket av dem, mådde dåligt åt dem. Jag engagerade mig i dem och gjorde det jag kunde för att hjälpa dem. Och jag tror att eftersom de tog sådan energi från mig så pallade jag inget annat. Hade jag inte haft det så skulle jag nog lagt ner energin på ridning eller politiken tror jag. Detta är ingens fel, det var ju jag som inte bad om hjälp eller sa att jag hade det jobbigt. Å andra sidan, vilken högstadieelev har inte jobbigt med sig själv? ;P Jag hade nog behövt något att på allvar engagera mig i. Något positivt att lägga ned min energi på. Något jag kunde bli bra på och något konstruktivt att fokusera på.


(Bjuder på en gammbild från sommaren 2004)

Inga kommentarer: