tisdag 26 april 2011

Varit ute på stan och sprungit som en galning. Först så skulle jag ordna med ett foto till id-kortet. Jag upptäckte nämligen innan helgen att OJ min id-kort gick ut för två månader sedan. plus att mitt bankkort ut denna månad. Så jag gick med mina nytagna kort till banken. Ställde mig i en 20 minuter lång kö och när jag väl kom fram säger damen "Nej vi kan inte ordna ett nytt id-kort till dig då det här har gått ut. Du får gå till polisen så ska de kunna hjälpa dig". Så då traskade jag snällt iväg till polisen. De kunde ju inte heller göra något då jag inte har några giltiga id-handlingar. Så kvinnan där säger att "Du kan ta med dig en förälder, myndigt syskon eller mor och far föräldra som kan intyga att du är du" Då sa jag något i stil med "Ojdå! Men min familj bor ungefär 60 mil härifrån" Men efter hon hade kollat lite så kom vi fram till att en sambo kunde intyga att jag var jag också, bara man har varit skriven på samma adress i över ett halvår. Så Alex får intyga att jag är jag. Förstår inte riktigt hur ett id-kort som gick ut för två månader sedan inte kan intyga att jag är jag?!? Är inte det lite säkrare än att någon annan intygar att jag är jag? Oh wells jag får mitt visakort och jag får mitt id-kort efter lite om och men. ;P

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

ugh... håller med. Helt cp egentligen när man tänker efter, men det finns säkerligen nån bra anledning med det XP
Bra att det ordnade upp sig iaf. *kramar*