måndag 5 september 2011

Första körlektionen

Idag hade jag första körlektionen någonsin. Satt alltså bakom ratten för första gången idag, för av vara exakt i en Volvo S40.
Jag var sjukt nervös då vi skulle börja. Men lagomt nervös så att det inte blev så att jag inte kunde ta in någon information. Trodde att det skulle vara jobbigare också, svårare på något sätt. Men det var så mycket roligare att köra än jag hade tänkt mig.
Fick köra i ett lugnt bostadsområde. Körde runt, växlade, stannade, körde in till sidan och lärde mig att ställa in speglar, ratt, sätet osv. Det började lite knackigt, men när jag väl hade kommit igång lite så gick det faktiskt riktigt bra. Är rätt imponerad över mig själv. Körläraren var även hon imponerad sa hon. Det känns bra att hon tyckte att det gick så bra.

Har bestämt mig för att jag ska ta till mig allt positivt, och skita i det negativa. Bara lära mig utav misstagen och ta dem med gott humör. Tänka att det är bra att jag gjorde det misstaget så jag lär mig av det.
Hoppas det fortsätter samma sätt sen, isf kommer jag definitivt fixa uppkörningen i Oktober.

Wish me luck guys!!!


Inga kommentarer: