onsdag 7 september 2011

Träningsvärk

Ja jag har träningsvärk som fan idag, från att vara på gymet igår och sen ha en 1,5 h körlektion idag. Man spänner sig ju en hel del när man kör så där de första gångerna. Men men, det är skönt att känna att man lever också. XD

Hade alltså körlektion idag 07:00-08:30. Idag tränade jag på vänstersvängar och upp och ned växling, samt träna att använda kopplingen till att krypa fram vid dolda korsningar osv.
I slutet så frågar läraren om jag känner att jag kan köra tillbaka till körskolan i stan. Jag skulle alltså gå ifrån att köra sakta i ett bostadsområde med väldigt liten trafik till att åka in till stan kl halv nio på morgonen med en del trafik framme. Så jag sa "Ehm nej!", "Nehej ok då" säger läraren och vi kör vidare och hon säger vart det är vi ska köra. Hon styr mig rakt in i stan. och då vi står mitt i stan i en korsning säger hon. "Ja där lurades jag lite", "Mmmm..." svarar jag och är grymt nervös och glömt typ allt jag nyss lärt mig, DOH! Blev därför en del missförstånd och misstag, med det gick bra ändå. Ingen olycka iaf. HAHA!! Kul att hon hade så pass mycket förtroende att hon lät mig göra det. I morgon ska jag få köra från körskolan. Om det inte är alldeles för mycket lunchrusningstrafik dvs. Hon är fortfarande väldigt imponerad över mig. Det känns jätteroligt att höra!!

En annan sak som var lite, lustigt(!?!), var att körläraren förstod vad jag är för en tjej.
Att jag har höga förväntningar på mig själv. Tycker om att visa mig duktig och, som hon uttryckte det, tycker att jag borde kunna saker redan innan jag ens börjat lära mig dem.
Och så är det ju... HAHA, antingen är jag väldigt lätt att läsa eller så är hon en väldigt bra personkännare.
Hur som. Eftersom jag är en sån person så måste jag hålla mig själv positiv. Ta misstagen med ro och tänka att jag gjorde misstagen för att lära mig, för jag är fortfarande helt ny på detta, och ska lära mig så mycket jag kan, så jag klarar av uppkörningen i Oktober.
Fler som läser denna bloggen som också är en sån typ av person?!

Hur som hellst är det skitkul att köra bil!!! Längtar redan till i morgon när jag får sätta mig bakom ratten igen. YAYs ^^

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jag känner igen mig i dej med dedär du skrev att du har höga förväntningar på dig själv, och att du tycker om att visa dig duktig. Och pricker över i:et dedär att du tycker du borde kunna saker innan man ens börjat lära sig. Jag är precis likadann :P något specifikt gällande TS tjejer måntro ??