torsdag 9 juni 2011

Beroende

Hej jag heter Maria och jag är en "youtube-olist".
Jag är beroende av youtube. Sedan ett halvår ungefär så har jag börjat följa massa youtubekändisar och vloggare. Flera stycken. Jag "prenumererar" på deras videos. Så när jag logga in på min youtubekanal så kan jag se om de lagt ut några videos. Och eftersom jag följer några stycken så är det minst fem nya videos om dagen. Jag sitter och tittar och "snurfar" runt på YT säkert två timmar om dagen (när jag är ledig och inte är uppdagen). HELT GALET!!!
Det kanske är fler här som följer massa personer på YT?

Vilka följer ni på YT??

Jag kan berätta vilka det är jag följer. Eller ja några stycken av dem iaf. Orkar inte ta upp alla.

Min favoritvloggare "Katersoneseven" och hennes andra kanal "Katers17".
Hon är en ung tjej uppväxt i England men som nu bor i Kalifornien. Hon är grymt rolig och har många roliga vänner. På katersoneseven kanalen så lägger hon upp dagliga vloggar. Och man får följa med henne i sitt liv helt enkelt. På hennes andra kanal katers17 så är det mycket humorvideos.

Hennes kompis Cory Williams är också en favorit. En amerikansk kille med film som sitt största intresse. Han har flera bloggar. En blogg där han lägger upp dagliga vloggar "dudelikehella". En kanal där han lägger upp olika kreativa och roliga videos "SMPfilms". En annan kanal han har "themeankitty" handlar om hans två katter Loki och Sparta. Vet att det låter lite lame. Men han gör verkligen både roliga och vackra videos med sina katter.

En svensk tjej som jag följer heter Maria. Hon är 24 år, är från västkusten och är ett stort fan till Kristen Stewart. Såg henne först i sin kanal "chickenpoxxx", där hon gör videos som handlar mycket om Kristen Stewart. Hon gör bla videos som heter "Cute and funny moments with Kristen Stewart". Hon har också en "colaboration kanal" med fyra andra tjejer som heter "thekrisbians". Tjejerna kommer från olika ställen i världen och de pratar om sin passion och sin idolskap till Kristen Stewart. De är jättesöta och roliga tjejer. Maria har även en kanal där hon lägger upp videos på henne själv och andra saker som heter "Ifeellikeababy"

Dessa är bara 8 av kanalerna och tre av alla personer som jag följer. Phew. Jag har fullt upp med YT om dagarna ;P

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Haha du är en sån nörd XD Själv följer jag Ray William Johnson som recenserar viral videos, Michelle Phan gör make up tutorials, The Guild är ju en rolig nörd serie, Schmoyoho gör de roliga autotunes låtarna som blir så poppis XD och två nya SteveKardynal som bara är allmänt flummig och rolig (gillar att pranka folk på chatroulette), och ImprovEverywhere som tar en stor grupp med människor som gör saker exakt samtidigt på allmänna platser.
En salig blandning XD