lördag 11 juni 2011

Maria listar: nr 9 (Inspirerande låtar)

Tänkte lista de för mig mest inspirerande låtarna. Det var dock jättesvårt att komma på inspirerande låtar. Spec när man ska lista dem. Det är säkert flera låtar jag glömt. Men dessa är de jag kom på iaf.
Vilka är era favoriter bland inspirerande låtar?


1. Israel Kamakawiwo'ole-Over the rainbow/What a wonderfull world.

Helt enkelt en underbar låt. Inspirerande är den på sitt sätt också ^^



2. Pink-Fuckin' perfect.

Pink gör ju helt underbara låtar. Med tänkvärda och personliga texter. Denna är en av de bästa.


3. Lady Gaga-Born this way.

Inspirerande låt och kvinna.


4. Joan Jett and the blachhearts-Bad Reputation.

Joan Jett, vad mer kan jag säga ;P


5. From the musical "Hair"-I got life.

Underbart!!!


6. Survivor-Eye of the tiger.

Ja låten säger allt ^^


7. Pink-So What.

Pink igen.


8. melissa Etheridge-I run for life.

Jävlar vad jag grät närjag såg detta framträdandet efter intervjun med Melissa Etheridge, som precis hade blivit frisk från sin cancer.


9. Michael Jackson-Heal the world.

"Rädda världen inspirerande"


10. Helen Sjöholm-Gabriellas sång.

Yupp.

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Skitkung låtar! ^^ Många av dem hade funnits på min lista med =)