måndag 27 juni 2011

Flytta!??!?!

Jodå... flytta ska vi men när, i dunno! Ska kika på två lägenheter i morgon. Jag hoppas verkligen att någon av de två är till våran belåtenhet. För jag är lite desperat. Vill inte bo i våran etta. Den är stor och rymlig, visst. Men att sova i vardagsrummet är inte det roligaste. Så i morgon ska jag kika på två treor åt oss, YAY! Rymligt och härligt. Vi vill ha ett gästrum också. Då vi har familj och vänner så långt ifrån så är det skönt att de kan ha någonstans att bo när de kommer och hälsar på.
Nu har vi flyttat fyra gånger på fyra år och nu blir det den femte. Jag hoppas verkligen att vi stannar där i MINST tre år. ^^ För nu är jag less på att flytta runt. Att flytta 12 gånger på 9 år är liiiite för mycket för mig. Man kommer som inte till ro någonstans. Vi valde att flytta till en billig etta då Alex bara hade studiebidrag, jag inte visste hur det skulle bli med jobb och så när vi flyttade ned hit till Motala. Dessutom visste vi ju inte hur det skulle bli efter det att Alex var klar med praktiken. Men nu när både jag och baby har jobb här i Motala så ska detta bli en lite mer permanent bostad åt oss. SO EXCITED!!!
Det som är så bra med dessa lägenheterna jag ska se i morgon är att det är i samma område. Den ena ligger i byggnaden mittemot och den andra ligger i byggnaden snett bakom våran. Och vill vi flytta till någon av de lägenheterna så slipper vi uppsägningstid, då vi flytar till större lägenhet i samma bostadsföretag. SCORE! Så detta kommer absolut bli bra.
Håll tummarna för oss!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

aaa! nice!!! men LOVA MIG NU!! BYT SOFFJÄVEL! <3
puss/ Hannah