torsdag 9 juni 2011

Ny favorit

Har jobbat en jävla massa denna vecka. Men nu är jag ledig några dagar igen. SKÖNT!

Igår när jag jobbade såg jag en film på tvn. "Death sentence". Handlade om en far (Kevin Bacon) som har en fru och två söner. Hans äldsta son blir mördad av en aspirerande gängmedlem. Gängets ledare ville alltså att han skulle döda någon för att komma in i "familjen", och det oskyldiga offret blev då tyvärr sonen. Besviken på rättsystemet så ger sig Kevin Bacon ut på en hämdaktion.
Detta är kort om vad filmen handlar om utan att avslöja för mycket. Igår när jag såg filmen så tyckte jag att killen som spelade gängledaren var helt underbar skådespelare. Kan inte sätta fingret på det men han var fängslande på något sätt. Idag fick jag reda på att det var Garrett Hedlund som spelade honom. Har sett två andra filmer med honom "Tron Legacy" Och "Troja". Men nu efter att ha sett honom är han nu mera lite av en ny favorit. Längtar till att få se mer av honom, tex "On the road" Som jag hoppas kommer ut väldigt snart!!! JS (Just saying).
Dessutom så har han en härlig amerikansk dialekt, han är från Minesota och har svenskt påbrå.

Garrett i filmen "Death Sentence"

Garrett i sin "vanliga" stil

1 kommentar:

Tezzi sa...

+ att han är ganska snygg också :D