onsdag 25 januari 2012

Listan continues...

DAG 6: Tema "Grön"

Jag har tagit upp detta förut här i bloggen men jag måste ta upp det igen bara för att temat är "grön".
Jag har gröna ögon, min kille har precis samma nyans av grönt i sina ögon. Älskar att vi har samma ögonfärg.
Det låter kanske lite konstigt, lite fånigt och knäppt. Men anledningen till att jag tycker om att vi har samma ögonfärg lite sådär extra mycket är för att... Ok nu måste jag förklara lite bakgrund först...
Jag är infertil pga att jag har Turners Syndrom. Det betyder att jag inte kan få barn på naturlig väg då jag inte har några fungerande äggstockar, dvs har jag ingen ägglossning. Detta gör att om jag och Alex ska skaffa barn så måste vi adoptera eller ta hjälp av äggdonation. Äggdonation betyder att jag får en annan kvinnas ägg och de i sin tur blir befruktade (vilket sjukt ord, befruktade.. lol) av Alex sperma och sen lägger man äggen i min livmoder och sen hoppas man på att det blir en liten bebis. Ok åter till det jag skulle komma fram till....
Det faktum att jag och Alex har samma ögonfärg gör att det finns en möjlighet att barnet kommer få Alex ögonfärg, och i förlängningen också min ögonfärg. Inte för att det spelar någon roll vilken ögonfärg ungen har, bara denne är frisk. Men den chansen att ungen får "vår"  ögonfärg är en fin tanke för mig. Antar att man inte riktigt förstår den tanken om man inte är i situationen att inte kunna få egna barn.

Oh wells... Det var mitt "tema grön"





Dag 1 : Självporträtt

Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema "grön"
Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema "ljus"
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

1 kommentar:

simone sa...

<3aweeee duu och din är jätte söta tsm hihi kraamm