onsdag 11 mars 2009

Am i a ghost whisperer???!!!!???

Sitter och tittar på ghost whisperer. Blev då påmind om vad som hände inatt när jag sov över hos mitt penntroll. Somnade ENSAM i bäddsoffan med tvn på. Vaknade med ansiktet mot tvn. Stängde av den och kollade på mobilen som låg bredvid mig vad klockan var, 02:något. Vände mig om mot väggen. Där bredvid mig ligger en ung kvinna i min ålder, kanske yngre. Hon var ungefär 10 cm längre än mig, av ögonmåttet att dömma. Hon var väldigt smal och låg på mage, med ena benet vikt under sig (så som jag brukar sova). Armarna framför ansiktet. Jag kunde inte se hennes ansikte då hennes långa, vågiga, ljusbruna hår täckte större delen av det, plus att det var mörkt. Hon hade ljusa jeans. Minns att hon hade ett linne eller T-shirt, men minns inte hur det såg ut, kanske radigt??!!!?? Hon låg där iaf alldeles stilla. Jag kände inte att hon betraktade mig eller så utan bara låg där. Sovandes eller död????!!!!???? Det som slår mig mest nu när jag tänker tillbaka är hur lugn jag faktiskt var. Jag menar, en av mina största skräckvisioner är att just vakna och någon som inte ska vara där ligger där eller tittar på mig. Men jag var helt lugn. jag tittade på henne rätt noga. tänkte förvirrat att nä? vad nu? vad händer? Sen lägger jag mig igen och somnar om.
Vet också att när jag tittade på stället hon låg så såg jag verkligen bara soffan. Men ändå låg hon där! Låter skitmärkligt, jag vet!! Men det var som jag hade en tydlig mental bild av denna unga kvinna, liggandes där bredvid mig. Så tydligt att hon låg där men ändå inte. Alltså jag ryser lite när jag tänker på det. Men det var otroligt fashinerande också.

//En förundrad Maria

Inga kommentarer: