måndag 2 mars 2009

Angående busstider, inflyttningsfest, tankar och sistaminuten bokningar ^^

Tre dagar sedan min sista blogginlägg. några saker har hänt som jag vill ta upp här i bloggen ;P

Jag skulle ju till Mahihaa i Lördags då hon hade inflyttningsfest i sin nya, lilla och söta lägenhet i Ö-vik. Jag planerade att åka med buss till Sollefteå där Maria och hennes föräldrar skulle plocka upp mig. Jag skulle alltså hjälpa till att flytta grejjer osv. Jag somnar halv tolv-tolv på Fredagsnatten och väcks klockan halv två av en full Alex. Han somnar och sen spyr han X antal gånger under morgonen. Jag kan alltså inte sova. Jag är vaken till sex då jag skirver ett sms till Maria och säger att jag kommer senare med en buss som går 14:20 från Kramfors. Den bussen åker alltså först till Härnösand där jag byter till en annan buss som sedan går till Ö-vik. Ingen annan buss går på hela dagen, (Det är Kramfors och det är Lördag). Sagt och gjort jag sätter mig på bussen till Härnösand, vi är ca:5 min sena när vi kommer in till H-sand. Jag tänker att jag inte vill missa nästa buss, och då vi inte har mött andra bussen så stiger jag av en hållplats innan (ligger tre min efter busstationen). Ställer mig där och ser kustbussen kommer. Den närmar sig. Jag ser att den inte blinkar så jag viftar lite så att de kan se att jag ska med. De kommer ännu närmare och åker förbi. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! jag blir grymt förbannad och ringer mitt penntroll för att prata av mig och fråga om busstiderna, då jag är i H-sand så går bussarna lite oftare ^^ En buss skulle gå ca 75 min senare. Som tur är kom jag med den. Men OJ så sur jag var.

Kommer fram till Ö-vik tillsammans med Tezz som åkte samma buss men ifrån Sundsvall. Får skjuts av Marias pappa upp till Marias lägenhet. Vi äter tacos och börjar dricka cider och öl och andra div alkoholhaltiga drycker.
JA mamma vi tog det väldigt lugnt!! Du vet att vi inte är helt oansvariga ;P
Det var en tjejkväll så hos Maria var vi. Maria, jag, Tezz, Cilla, Belinda och Rey ^^ Allihopa mysiga, roliga och trevliga tjejer. Samtliga yngre än mig.
Vi går ut på krogen. Dansar lite och har det allmänt kul. Dock så var det en vakt som tittade lite konstigt på mig hela kvällen. Tror att det kan bero på att min far och hans fru känner denne. Krogen stänger och vi bestämmer oss för att gå till Kebab house för att köpa lite fyllekäk. Vi får maten och väntar utanför. Vi är sedan tvugna att vänta på våran skjuts ett tag så jag och Cilla går in i värmen. Jag följer med Cilla in på toaletten och nästan direkt börjar det knacka på dörren. Och den som knackar, knackar länge så jag börjar knacka hårt tillbaka och ropa genom dörren att de får ta och lugna ned sig. Efter en kort stund så drar denne som knackar en nyckel över dörren. Iaf gissar jag på att det är det. Cilla säger åt mig att hålla i låset. Jag gör det och mycket riktigt så börjar personen utanför att försöka låsa upp utifrån, han hade lyckats om jag inte hållt emot. Cilla blir klar och jag låser upp och smäller upp dörren på killen som står där. Jag säger högt att "Fan ta och ge dig, du får för i helvete lugna ned dig". Killen som stpg där säger att "ni behöver fan inte knulla så jävla länge" Då tände jag och Cilla till. Så sjukt respektlöst. Han verkade inte direkt onykter heller. IDIOT!!! Aja... vi kom hem till Maria, åt vår kebab och gick och la oss. Jag sov i sängen med Maria och Tezz sov i soffan. Resten av gänget sov hos sig.

Söndag... både jag och Tezz skulle hem på Söndagen. Men bussarna gick så knasigt till Kramfors och jag kännde att det kanske var bäst om jag åkte till Härnösand och hem till mitt lilla penntroll. Jag och Tezz bestämde att det var en bra tid att åka 19:40. Vi gick ned till Busstation. två bussar kom. En linje 10 och en linje 100. Båda åker till Sundsvall men 10 åker via Lunde, och tar därför 30 min längre. Men båda bussarna var fullsatta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Chauffören säger att två andra linje 100 bussar kommer snart. Ok... tänkte vi. Vi fick alltså vänta i en halvtimme innan bussen kom. Sjukt irriterande var det iaf. Men jag kom fram till Härnösand och fick sova över där. Vilket var väldigt trevligt! Tack för gästfriheten och för sovplatsen vännen!!!!!!!

Idag kom jag alltså hem! Det är nu bestämt att det inte blir någon tripp till stugan i helgen. Så därför har jag nu beställt tågbiljetter till Malmö. Värsta sista minuten grejjen ^^ kollade upp tågen och såg att de inte är så fasligt dyra. 596 spänn. Så I morgon klockan kvart över åtta så bär det av till Sundsvall där jag tar tåget till Malmö. Är framme där vid 18-tiden. Ska bli jätteskojjigt att träffa min brorson Ivan. De växer ju som ogräs och jag vill inte missa alltför mycket av syskonbarnens utveckling. Passar ju på nu också när jag kan då de bor så långt ifrån också. Kommer tillbaka i helgen eller på Måndag. Inte hundra bestämt än.
Näää nu är det dags för städning och rengörning av djurens burar.

OVER AND OUT!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: