onsdag 18 mars 2009

Själens speglar


Alla har ju drag eller delar på kroppen de är extra nöjd med. För mig har det alltid varit mina ögon. tycker om min ögonfärg, formen och uttrycket i dem. Har alltid fått komplimanger för mina ögon också. Den senaste tiden har mina ögon både fashinerat och skrämt mig. De ändrar nämligen färg efter hur jag mår. Mellan ljust gröna till mörkt grönt/brunt. Inte svårt att lista ut vilken färg jag har vid vilket sinnestillstånd. De har bytt färg hej vilt nu det senaste halvåret. Då mina känslor har åkt berg och dal-bana. Så uttrycket "ögonen är själens spegel" inte är alltför långsökt.

1 kommentar:

Anonym sa...

ha ha ack ja :P kommer i håg de där ögonen :P dock kan jag inte komma på vad jag gillar mest med mig själv... hela jag måste va skit bra med andra ord :P