söndag 29 mars 2009

Bakisdag!


Ja... här är bild från Söndagförmiddag. Då Jag och mina älsklingar Maria och Alex satt i bakfyllan och pratade om Lördagskvällens äventyr. Jag höll nämligen en liten samkväm även kallat fylleslag här hemma ^^ Men OJ så roligt vi hade. Träffade några kompisar jag festad med 1 gång innan sedan jag gick ut gymnasiet -05. (JAAA, så gammal är jag ;P) Tom Tezz åkte från Sundsvall för att vara med och partaya. Vilket jag tyckte var väldigt roligt då denna fest blev planerad på Fredagen. Så folk som både var inbjudna och icke inbjudna, dock inte mindre välkommna för det kom. Alla skrattade, hade roligt, drack, sjöng och hade mkt trevligt. Hög musik spelades, dock uppskattades det inte av mina djur. Carla (mitt marsvin) har "skällt" ut mig hela dagen genom att skria högt och tigga godis, vilket matte självklart gjorde då hon hade dåligt samvete. Jag och mitt sällskap drog oss sedan ut på kramm vid elva tiden. Vi gick in och jag träffade andra kända ansikten. Jag fick dessutom en massa komplimager för att jag var så söt i min nya klänning. Det dåliga med kvällen var hur det hela slutade. Jag var inne och pratade med R och drack min drink. Maria och Tezz hade gått ut för att röka. De var ute så länge att jag funderade på var de var någonstans. Jag gick därför ut och såg att Tezz pratade med Rs kompis K. Jag frågade efter Maria och det visade sig att hon hade gått in på toaletten. Så jag gick därför in igen. Gick till dansgolvet där jag såg R och Maria stå och dansa. Jag joinade dem och dansade. Tezz kom strax in gråtandes och vinkade på Maria. Jag forstod att något hade hänt så jag tog beslutet att vi skulle handla något att äta och sen gå hem till mig för att äta och prata. Jag sa åt tjejerna att vänta ute medan jag gick och hämtade våra grejer i garderoben. Kom ut och såg att Maria och Tezz stod och pratade. Gav dem jackorna. Maria gick till K som fortfarande var ute. Jag frågade då Tezz vad som hade hänt. Hon sa att K var en idiot. Jag stampade fram till K och utbrast med eftertryck i varje ord. "Är du helt jävla dum i huvudet?". Han såg frågande ut och Maria backade då hon såg min blick. "ja men..." säger K. Då såger jag igen "Är du helt jävla dum i huvudet? Du har gjort min kompis ledsen och för det så är jag sjukt upprörd. Hon står där och gråter." Han blev då fort offensiv och säger att han inte gjort något särskilt. Han försökte bortförklara sig. jag förklarar att vad han än har sagt så har min kompis blivit ledsen och eftersom hon är en av mina bästa kompisar så blir även jag grymt berörd. Det sa han att han förstod. Jag sa också att nu skulle gå och fixa käk och gå hem och trösta min kompis. Då tyckte K att det borde vi inte utan att vi skulle forsätta parta. Det tyckte ju inte jag då. Så jag sa. "Nä nu går vi och tröstar våran kompis, ha en så jävla bra kväll. Hej då!" För OJ så arg jag var. Men vi pratade ut om saken och åt lite och hade det relativt trevligt här hemma jag Tezz och Maria, så det gick fort över.
Idag har jag varit hos Fritte och Cicci och haft "bakisfest". Dvs, Pizza, Film, chips, dricka och godis ^^ Så nu är jag inte bara illamående för att jag är bakis utan även för att jag ätit alldeles för mycket.
Tack och hej leverpastej som Bert skulle säga.

Inga kommentarer: